Nu är det slut!

Nu är sportlovet slut. Tillbaks till jobbet i morgon. SUCK! Jag går dessutom ut stenhårt med lektioner från nio till fyra med en liten paus för lunch.

Jag har inte varit speciellt sportig detta lov (om man inte räknar två besök på Friskis och Svettis), jag har i stället tagit det mycket lugnt, jobbat lite lite grann, men mest flyttpackat.

Det är intressant det här med lov. Jag och mina kollegor har alltid stenkoll på hur många veckor det är kvar till nästa lov. I år är det ju särskilt bra med fem veckor mellan sportlov och påsklov. Då hinner man inte förlora arbetsglädjen utan tycker att det är kul hela perioden. För oftast är det ju väldigt kul att vara lärare.

Men.. Loven måste man ju ha. Jag undrar hur jag skulle klara mig på ett ”vanligt” jobb, där man inte har höstlov, jullov, sportlov, påsklov och sommarlov. HUR STÅR MAN UT?

Det värsta med loven är söndagen, det samma gäller för helger. Hela söndagen för mig går ut på att jag har ångest över att lovet/helgen är slut. Jag tänker på allt jag måste ta itu med dagen efter, och att det är långt kvar till nästa lov/helg. Jag brukar utstöta små jämrande läten som genast får gensvar hos min sambo, som också är lärare och lika ångestdrabbad som jag dessa söndagar.

Denna söndag ska vi dämpa ångesten genom att gå på bio, först tänkte vi gå och se München, men den är ju tre dagar lång (nästan) och det går ju inte så här dagen före jobb. Det blir i stället något kortare, kanske Ryktet går med Jennifer Aniston. Den verkar ju lagom lättsmält så här på söndagen.

Jaha..Nu är det bara sex timmar kvar på lovet. AAAAHHHHH!!

Kommentera

