Lärare och teknik

När man skulle titta på film i skolan var alltid halva nöjet att kolla på läraren som skulle försöka få på videon och TV:n. Det gick aldrig! Till slut fick hon/han ta hjälp av någon teknisk elev som på ett litet kick fixade problemet.

Jag har alltid tyckt att jag är rätt teknisk av mig, i varje fall när det gäller video, dvd, dator och sånt där. (Be mig däremot inte att montera en Billy!) Och, det har gått rätt bra, jag har ännu inte blivit utskrattad av en elevgrupp för mina tekniska okunskaper.

Tills igår…

Jga skulle ha lektion i ett annat hus där det inte finns någon OH. Då har mitt arbetslag en bärbar sådan som ser ut som en liten väska. Den måste man alltså packa upp och sätta i ordning. Och det gick ju inte. Man skulle vända på nån skiva, och trycka och dra på någon spak, och det var helt omöjligt.. Till slut gav jag upp och skrev allt på tavlan istället, vilket bara gjorde att de istället skrattade åt min skrivstil (en åt vänster kraftigt lutande stil).

Suck. Men, i slutändan hade mina elever en rolig lektion, och det kan man ju bjuda på emellanåt!

One thought on “Lärare och teknik

Kommentera

