Evighet

Carola. Vad ska man säga?

I fredags när jag åkte till jobbet läste jag som vanligt Citys fredagsbilaga och där fanns en intervju med Carola inför lördagens sista deltävling i Melodifestivalen. Och hon verkade mer flummig än vanligt. Sin låt beskrev hon som ett helt år:

En låt har blivit ett helt år, varje vers och fras har fått ett nytt liv. Andra versen är våren och när refrängen kommer så är vi mitt inne i sommaren.

Hallå? Vad säger hon? I alla fall var jag tvungen att höra på låten efter denna färgstarka beskrivning men jag blev inte speciellt övertygad. Visst, den var väl den bästa låten i startfältet (men vad hade den egentligen att konkurrera emot??) men den lät som alla gamla schlagers plus stulet pianokomp från The Winner Takes It All. Och, hennes scenshow var väl rätt trist, hon gick ut lite på den där rampen och så hade hon tagit med sin trista vindmaskin från 1991.

Nae, bättre kan vi väl? Pluspoäng till Björn Källman som är den ende hittills som faktiskt sjungit en schlager.

Kommentera

