Helgångest

Jag har bloggat om det här förut jag vet, och nu är den här. Helgångesten. Eller snarare ångesten över att helgen är slut. Varje fredag när klockan närmar sig 16.00 känns det som att hela världen ligger för mina fötter och att det finns oändligt många valmöjligheter inför helgen. Jag planerar till exempel alltid att träna, gå på långa promenader, dricka mycket vatten, städa, äta nyttigt, sova och maila mina kompisar som börjar skicka alltmer kortfattade och alltmer sura mail till mig där de frågar om jag lever etc. Även denna helg hade jag liknande planer.

Resultat:
*Fredag: Jag var jättetrött efter en rätt mastig vecka så jag och magistern handlade mat och hyrde som jag skrev tidigare två filmer. Vi kollade på en och en halv för sedan hade skolfröken somnat.

*Lördag: Vi sov länge (1p), var ute och gick i tre timmar (1p), åt en kaloririk brunchtallrik på Muffin Bakery (-10p), jag försökte fixa min blogg och få den mindre rosa (-1p) vilket gick långsamt (och åt skogen) vilket i sin tur resulterade i att jag inte hann maila något (-1p) och sen kollade vi på Melodifestivalen.

*Söndag: Vi sov länge (1p), kollade sedan på Casablanca, städade och tvättade (1p), åt varsin semla (-10p) och jag insåg att helgen var slut och att jag inte hade gjort något av det jag planerat.

Sammanfattning: -18 poäng. INTE BRA. Det blir knäböj och utfall framför Tv:n ikväll.

3 thoughts on “Helgångest

  1. Hej skolfröken,jag brukar läsa din blogg och jag tycker att den är väldigt bra,det här med helgerna jag har oxå stora planer inför helgerna men så på söndagskvällen sitter man här och inget har man gjort,jag har inte ens kommit in i duschen än,mvh Osten

Kommentera

