How you doin’?

När sista avsnittet av Vänner gick på kanal 5 var en sorgens dag. Det var verkligen den absolut bästa komediserien som gått och nu fanns det inga fler avsnitt. Lägenheten var tom och de lämnade sina nycklar. Snyft.

Visserligen har vi alla avsnitten på dvd, och det är ju nästan lika bra, men man vet ju precis vad som händer. Inga överraskningar. Därför blev jag så glad när jag läste det här. Fyra nya timslånga avsnitt, Jippi!! Jag undrar vad som kommer hända! Och vad som hänt under tiden?

* Har det gått flera år eller tar de vid där det slutade sist?

* Har Ross och Rachel gift sig?

* Hur gör de med Joey och hans flytt till LA?

* Har Phoebe och Mike barn?

* Hur går det med Monica och Chandlers tvillingar?

* Bor Ross och Rachel i Monicas lägenhet?

* Vad gör Günther?

* Kommer Janice att dyka upp?

* När kommer avsnitten till Sverige?

Jag har funderat på vilket avsnitt som är det bästa. Det är ganska svårt, men jag tror ändå att jag kan välja. det måste ändå bli Den då alla får reda på att Monica och Chandler är ihop. Ni vet- ”they don’t know that we know that they know we know” och ”I’m going to kiss you know” – ”not if I kiss you first”. Den kan jag kolla på hur många gånger som helst, framförallt då Chandler och Phoebe försöker vinna över den andra genom att låtsas vara kära i varandra. Hihi! Vänner är bäst.

2 thoughts on “How you doin’?

  1. Så där sorgligt kan jag känna att det är när jag läst ut en riktigt mysig bok, som böckerna i serien om Damernas detektivbyrå. Det känns liksom trist att behöva lämna deras värld när boken är färdigläst.
    RS
    kulturbloggen.com

  2. Eller hur, det var precis så jag menade. Jag har inte läst den serien, men har förstått att jag borde! Kanske ett påsklovsprojekt!

Kommentera

