Kedjemail

OK, för de som känner Skolfröken kommer detta inte som någon överraskning, men för er andra: JAG HATAR KEDJEMAIL.

Av mina kompisar är det framförallt två stycken som envisas med att skicka kedjemail. Det kan handla om allt möjligt. I dag fick jag till exempel ett som gick ut på att all mat är farlig (på grund av salmonella, fågelinfluensan, besprutning osv) och att det enda som gick att äta var choklad. Just detta mail var ju ett skämt, men de här två donnorna skickar rätt ofta liknande mail som alla går ut på att man ska skicka mail till ett antal personer. Annars händer hemska saker: ”om du inte skickar den kramiga nallen till 950 av dina kompisar kommer de inte veta att du är deras vän och du kommer att bli utan vänner”.

Nu till det jag blir så arg på. Mina två kompisar som då är ansvariga för dessa mails närvaro i min inkorg är dessutom kompisar med varandra, vi tillhör samma kompisgäng. Alltså får jag samma mail två gånger. Först skickar kompis A mailet till tio stycken där jag och kompis B ingår. Sen skickar kompis B samma mail till tio stycken där jag ingår igen. Ska jag då skicka mailet till tjugo stycken för att slippa förlora alla vänner?? VA!

Som nu inte detta var nog har det dessutom börjat spridas falska kedjemail, mail som handlar om något som man ska protestera mot genom att skriva sitt namn på en lista. Dessa mail får jag också flera gånger. Senast idag kom ett (från kompis B) om någon snubbe i Kina som födde upp katter i syfte att göra hemska saker med dem. Sen följer en lång lista där ca 600 personer skrivit upp sig. Efter några timmar får jag ett nytt mail från samma kompis där följande länk finns. Det var alltså ett påhitt. Vem sitter och hittar på sånt här? Gör något bättre av ditt liv!

Kedjemail suger. Snart tänker jag blocka A och B i hotmail.

One thought on “Kedjemail

  1. Pingback: Kedjemail « En skolfrökens bekännelser

Kommentera

