Alla barnen…

Vem har inte dragit ett alla barnen-skämt? När jag var liten var de otroligt poppis på skolgården. Ville man impa på någon kom man helt enkelt på ett nytt fräsht tillägg till samlingen. Här är två som var inne på mina raster:

Alla barnen sprang från kannibalerna, förutom Arne, han var redan chili con carne

Alla barnen tittade in i microvågsugnen, utom Knut, för han tittade ut

Jag googlade alla-barnen skämt och hittade en sida där folk har skickat in bidrag. Jag blev orolig när jag scrollade mig genom listan och oron beror på två faktorer.

1. Alla barnen-skämten är inte längre rumsrena. Jag tänker inte ge något exempel.

2. Folk fattar inte vad som är roligt med dessa skämt. Jag ger här två exempel från listan för att illustrera min åsikt: 1. Alla barnen äter korv utom Lisa för hon tycker inte om det 2. Alla barnen åkte Opel utom Sara för hon hade fått en hund av sin mamma

Okej; det roliga med skämten är ju att man rimmar på namnet och på så sätt skapar skojiga situationer. Chili con Carne rimmar på Arne och ut rimmar på Knut. Rimmar man inte är det ju inte roligt! Alla verkar inte ha förstått det på hemsidan.. Men, några roliga fanns. Här är den bästa:

Alla barnen hade feber och hosta utan Lars för han hade Sars.

Kommentera

