Egentligen är vi bara 17!

..I alla fall om man ska tro kassörskan på Ica.

Vi hade varit på långpromenad och tänkte köpa varsin folköl att dricka till maten ikväll. Vi gick in på Ica och plockade ihop vår lilla varukorg där det förutom öl låg bröd, mjällschampo och mjölk. Magistern tog upp sitt kort för att betala. Då frågade hon hur gamla vi var. Jag trodde att vi skulle få fylla i en enkät eller nåt. Men nej. Det var ölen. Hon trodde att vi var under 18. Magistern började skratta (han fyller 28) och lämnade fram sitt uråldriga körkort (det är ett sånt där gammalt, stort) och visade. Hon vände sig sedan till mig. Jag berättade att jag fyller 26 och fick ett rätt otrevligt svar att man alltid visar leg upp till 25 år. (”Hallå, jag är ju över 25” tänkte jag surt och skickade en giftig blick mot henne.) Jag sa att jag inte hade nåt leg och då sa hon, get this, ”OK, det här är en engångsföreteelse”. Duh, jag har inte behövt visa leg vid köp av folköl på typ 6 år, snacka om engångsföreteelse!

Men, Magistern är i alla fall glad för att han ser så ungdomlig ut! Han har redan börjat planera för hur vi kan spara en massa pengar på att bevara vårt ungdomliga utseende och utnyttja det till fullo.

Fotnot. Jag inser att det kan verka som att jag lider av åldersnoja vilket jag faktiskt inte gör. Det bara slumpar sig så att en massa roliga grejer hela tiden händer som har att göra med min ålder. Jag har ju skrivit om det i bloggen några gånger, till exempel här, här och här. Men, jag lider alltså inte av åldersnoja, eventuellt bara då elever tror att jag är 37 vilket jag skriver om här.

Posted in Okategoriserade

2 thoughts on “Egentligen är vi bara 17!

  1. Jobbar extra i kassan på ICA och har råkat ut för samma sak. Kan bara säga att jag förstår kassörskan, det är rutinkontroller hela tiden så man blir jätte nojig. Är själv 26 år och det har hänt att jag frågat 28-åringar om leg, pinsamt!!!

  2. Jo, jag har själv ett förflutet i Hemköpskassa och även jag har leggat gamlingar.. Det var mest hennes attityd jag störde mig på..

Kommentera

