Konsten att packa

Jag är katastrofalt dålig på att packa. Jag packar alltid för mycket. Varför kan man fråga sig.. Jag tror att svaret finns här någonstans:
1. Jag tror alltid att jag kommer vilja använda en hel massa kläder som jag aldrig har annars. Som att kläderna magiskt blir snygga/passar/är sköna bara för att jag är utomlands eller bara bortrest.
2. Jag känner alltid ett behov av att ha minst 3 alternativ att välja mellan varje dag.
3. Jag tror alltid att jag ska ramla/smutsa ned mig/spilla.

Egentligen skulle man kunna packa hur lite som helst, för det som händer är:
1. Jag använder samma byxor och samma kjol hela tiden.
2. Kläderna som jag aldrig har annars är fortfarande inte bra.
3. Jag ramlar inte/smutsar inte ned mig/spiller inte.

Jag är ju borta i veckan, och är tvungen att packa. Jag ska försöka testa något nytt: Light Packing. Typ ett par jeans och en kjol och så några T-shirts. …………………… Men tänk om man vill gå till en lite flashigare restaurang? Då måste man ha en fin kjol och fina skor. Och tänk om det regnar? Eller blir kallt? Tänk om det blir jättevarmt? Ska man packa ett par ombyten i handbagaget också, om väskan kommer bort?

Har jag tänkt igen det här?

5 thoughts on “Konsten att packa

  1. Åh vad jag känner igen vissa kompisar i ”pack.problemet”…själv är jag expert på området! Aldrig för mycket eller för lite.. Jag kasnke ska börja ge kurser i ämnet..=) Ha det bra!

  2. Ja, en kurs skulle vara bra. Jag använde ca 40% av det jag packat… Hade ju kunnat shoppat roliga saker i stället.. Ha det bäst!

  3. Mitt bästa tips är att bara ta en av allting (ja, inte underkläder och strumpor såklart…) och tvättmedel! Nolltolerans mot allt onödigt! =)

  4. Ja, det skulle definitivt bli lättare att bära, har fortfarande träningsverk i axlarna…

    tavk för tipset!

  5. Fy tusan, jag känner igen det. Men det är ju det där med ”man vet ju aldrig”… Trevlig blogg, för övrigt!

Kommentera

