Tjejmiddag och schlagerkväll

I går kväll bar det av hem till PR som bor i Sjöstaden för en gammal hederlig tjejmiddag. Jag och PR var först och handlade i Sickla centrum där vi trängdes med alla barnfamiljer i stan som skulle köpa potatissallad, rostbiff och grillchips. Typ. Som vanligt tog vi en vagn som styr åt vänster hela tiden och dessutom ställde vi oss i fel kö. Det slår minsann aldrig fel. Murphy’s law eller nåt.

Sen hem för att laga kaloristinn chokladkaka, rensa jordgubbar och göra drinkar. Snilleblixten och en annan kompis från Uppsala-tiden dök snart upp. Som vanligt (när man är 4 lärare i början av karriären) avhandlades ämnen som idiotiska chefer, låga löner, störda elever och intressanta lektionsupplägg som krashat. Ett annat hett ämne för kvällen var varför killar ibland väljer att undanhålla flickvänner tillräckligt länge för att få en intresserad för att sedan släppa bomben vilket resulterar i att man är olyckligt kär och inte vill gå till jobbet för att idioten är en kollega.

Jag lärde mig två saker;
1. jag är inte 21 längre, jag är trött på fredagkvällarna och orkar inte vara vaken till efter 24.00. 2. En studiekamrat, som mycket väl skulle kunna vara idioten ovan, har lagt upp sig på match.com där han ljuger friskt om sig själv och sina intressen. Sånt är alltid lite småroligt att upptäcka. *elakt småskrattande*

Ikväll är det dags för party igen. PR, Snilleblixten, lillayster med pojkvän och några andra kompisar kommer hit för att heja på Carola. Jga har utlovat en schlagerfierad lägenhet, men det ösregnar och jag orkar inte gå och tigga löp och köpa flaggor. Kanske räcker det med att jag bakat en kaka och ska fixa grön bål?

Jag har såklart förberett ett röstningsformulär inför kvällens omröstning, det är tur att man jobbar på en skola där excel används flitigt. Är faktiskt ganska nöjd med resultatet! Resultatet i Skolfrökens omröstning kommer senare under kvällen.

Bilden är hämtad här.

Kommentera

