Bara en mamma kan torka tårar per telefon

Ni glömmer väl inte att det är mors dag i morgon?

Oftast brukar lillasyster vara ansvarig för mors och fars dag eftersom hon fortfarande bor i samma stad. Dessutom jobbar hon på ett konditori och såna gåvor uppskattas ju alltid. Annars är väl blommor en rätt vanlig gåva, men idag såg jag reklam i en cykelaffär om en cykel som de tyckte att man skulle ge i present till mor. Det har jag tyvärr inte råd med, och vad jag vet funkar mammas cykel rätt bra.

Något jag skulle vilja ge henne är en mobil som man inte kan stänga av. Hon är nämligen en sån där som sätter på mobilen för att ringa och sen stänger av den igen. Då är det rätt svårt att få tag på henne, så en sån mobil tror jag skulle vara bra.

I morgon kanske mamma kommer hit och hälsar på, så då kan jag gratta henne på riktigt. Tills dess får hon, och alla andra mammor spåklart, lukta på en cyberros. Kram mamma!

Bilden är hämtad här.

2 thoughts on “Bara en mamma kan torka tårar per telefon

Kommentera

