Dvd-boxar blir vår ruin

Jag tittar rätt mycket* på tv. Det gör även Magistern. Vi har ett antal tv-serier som vi följer/har följt slaviskt, nämligen Lost, Vita huset, Cityakuten, Grey’s Anatomy (ok, mest jag här), Sex and the City (definitivt bara jag), CSI, the OC (innan det blev hysteriskt), 24 (innan det blev same old same old) Vänner, Spin City och Frasier.

Lost – inte bra när man vill ha långa naglar

Jag följde även Felicity och Ensamma hemma när jag var yngre. Ett tag hade jag hela Ensamma hemma inspelade på VHS- alla säsonger, alla avsnitt. När ett band spelades över med en orgelkonsert (förstå, en orgelkonsert!) var jag mycket upprörd.

Ensamma Hemma – Notera en ung och hårfager Lost-skådespelare

Nu slutar det inte där. Vi köper nämligen rätt mycket tv-serier på dvd. Och tittar igen. Och igen. Och igen. Av de ovan nämnda serierna är det bara Spin City, 24, Cityakuten och Grey’s vi inte har på dvd-box.

Felicity – käck till döds

Alla serier kan man inte kolla på så ofta, jag menar Lost får man ju hålla på ett tag så man hinner glömma lite av det som hänt. Vänner och Frasier däremot åker ofta fram när det regnar/inte är nåt på tv/man är sjuk.

Våra bästa Vänner

Jag fattar inte folk som bara ser en serie en gång och sen inte mer. Likadant med böcker. Om man verkligen gillar en bok, hur kan man inte läsa om den? Det är ju som att komma hem!

Sex and the City – Det får dock Skolfröken titta på själv..
Jag anar att jag och Magistern är rätt knäppa, men funderar ändå på om det finns flera med samma passion? Vilka tv-serier har ni på box? Berätta!

*Rätt mycket = jättemycket

Bilderna är hämtade från Amazon, Sitcoms Online, Felicity Page, Geocities och Aftonbladet.

8 thoughts on “Dvd-boxar blir vår ruin

  1. Sex and the City, Desperate Housewives och Förhäxad. Borde även införskaffa CSI och Cityakuten.

  2. Ja, jag funderar också på ER, men den har ju gått så fasligt länge, blir många säsonger det. Sex and the City rekommenderas!

  3. Varför inte satsa på en god svensk serie som tex. Tre kärlekar eller Hedebyborna – lär känna ditt Sverige från förr…..
    Kram Mamman

  4. … Nä. Hinner aldrig se på tv och har ingen särskild lust heller. Film… finns ju miljontals man vill se, varför då se om filmer?! Mer än i undantagsfall.

  5. mamman: Finns ”tre kronor” så klipper jag till direkt! det var min inkörsport till såpaberoendet.

  6. haha, tre kronor var ju så bra. Tyckte man då. Nu sänder de det igen, och det är faktiskt rätt kass…

    Mamma skrev Tre kärlekar som är något helt annat.

Kommentera

