Värdigt tjuvlyssnat?

När jag gick på gymnasiet had jag en kompis som var lite rolig. Ofta hoppade det ut saker som inte var så genomtänkta, men väldigt roliga. jag kom på att om Tjuvlyssnat hade funnits då, hade hon lätt platsat.

Under en diskussion om adoption
Skolfrökens kompis: Min kusin är adopterad
Skolfröken: Jaha, så han har utländskt påbrå?
Skolfrökens kompis: Nej, han är från Polen.

Inför klassresan till Berlin
Kille i klassen (som tänker shoppa rejält): Jag tänkte ta med mig 3 lakan till Berlin..
Skolfrökens kompis, upprörd: VA, ska man ta med sig egna lakan, det är väl ett hotell!?

One thought on “Värdigt tjuvlyssnat?

Kommentera

