En timme i helvetet

Allsång alltså. Jag är inte ett fan. Vad är vitsen? Jag gillar att sjunga och lyssnar gärna på musik, men varför trycker de upp mikrofonen i ansiktet på folk som inte kan sjunga? Varför? Det gör bara ont!

Eftersom jag är hemma hos mina föräldrar blev jag ikväll tvungen att genomlida ett helt program. Här älskar alla Allsång, framförallt mamma och lillasyster, de hyschar hela tiden så fort man andas under någon av Anders klämkäcka monologer. Pappa har väl indoktrinerats så till den milda grad att han inte längre protesterar. Kvar finns alltså jag, Magistern och systers pojkvän. Vi sitter tysta och lider och uppmanas att skratta när det är roligt och sjunga med när vi kan.

Det var som att producenterna på Allsång visste att jag skulle tvingas kolla idag. De hade nämligen laddat upp ordentligt med artister som jag inte gillar. Ibland känns det faktiskt som att universum konspirerar just emot mig, Skolfröken. Det här var nämligen kvällens startfält:

1. Monica Dominique. Jag gillade Med på noterna och tycker att Jösses flickor verkar bra, men jag blir galen på hennes röst. Den är spröd och gäll och hon verkar så fladdrig.
2. Sebastian. Behöver jag säga mer? Och sjävklart sjunger han den där vidrigt sexistiska låten. Och när han får en direkt fråga om just texten vågar han inte ens svara. MES!!!
3. Tomas Ledin. Varför tycker alla att han är så bra? Jag tycker att han är smörig och glassig och det faktum att han hånglar till sin egen musik får honom bara att sjunka ännu mer i mina ögon.

Den enda behållningen från kvällen var OD och Povel Ramel. Det är underhållning det.

3 thoughts on “En timme i helvetet

  1. ”folk som inte kan sjunga” ha,ha, det handlar ju om kändisar som är noggrant droppade vid mittgången. Som gisslan finns där en och annan tondöv okändis också. Ägna dej hellre åt ditt bloggande eller nåt annat som du är bra på, än att lida framför TV:n av sociala skäl, så gör jag när resten av familjen stirrar på desperate husewives.

Kommentera

