Idag har jag… torsdagen 20 juli

* Monterat 3 väggskåp, 3 underskåp, 1 överskåp

* Tagit ned gammalt kakel

* Slipat

* Spacklat

* Googlat hur man monterar en nedsänkt diskho

* Diskat i duschen

* Varit vattenpasshållare

* Tittat på Room Service som idag renoverade ett kök (det gick som ett litet kick för dem såklart)

*Tittat på Brygglov som också gjorde nån köksgrej men i cement. Just då spikade jag bakstycken så jag tittade inte så noga. Dessutom är killarna inte lika snygga som Johnnie och Mattias.

* Undrat varför man egentligen dricker den där sista ölen när man är ute

* Ätit pizza utan bestick (jag orkar inte diska i duschen, det är jobbigt)

Nu tänker jag äta GI-bröd med St. Dalfour-marmelad och dricka mjölk. Sen tycker jag att jag gjort nog för idag. Sov gott!

2 thoughts on “Idag har jag… torsdagen 20 juli

  1. Jag, som tillbringade gårdagen med att (frivilligt) montera skåpluckor i ett kök och även diskade i duschen, sympatiserar till 110 % med vad du genomlider! Lyckligtvis var den nedsänkta diskhon redan på plats – men inget vatten i köket.

    Och så säger jag ett rungande JA! till St. Dalfours underbara marmelader. Quatre Fruits är favoriten! Fast det finns minsann inte 17 olika smaker här i fattig-Finland, grumpf …

  2. Lycka till med ditt kök och badrum, hoppas det går fortare än för oss!

    Mina favoriter är nog aprikos och jordgubb. Måste testa quatre fruits. Bäst är de på scones. The British Way.

Kommentera

