pussel, polkagrisar och prinsessor

Är barnvakt idag och i natt. Jag och Magistern lägger pussel, äter polkagrisar och lägger pärlplattor i form av prinsessor. Ja, barnvaktsobjektet är också med. Ikväll ska vi locka med höjdhoppsfinal och makaroner. I morgon kommer föräldrarna tillbaka från sin romantiska heldygnsdejt i Stockholm.

Mina föräldrar fick aldrig ha några romantiska heldygnsdejter bara de två. Detta på grund av mig. Att vara hemma med någon främling gick absolut inte. Jag bara ringde efter dem hela tiden.

Jag hoppas att mina framtida barn får vara hemma hos mamma och pappa när jag och Magistern behöver en barnfri timeout. Då ska vi åka till London. Eller gå på bio. Eller på vinprovning. Eller så är vi kanske bara hemma i mysbyxor och hyr film och äter chips. Kanske spelar det ingen roll vad man gör då, bara man gör det tillsammans? I en pärlplattefri zon.

Förlåt mamma och pappa för att jag hindrade er från romantiska heldygndejter. Förhoppningsvis tar ni igen det nu!

3 thoughts on “pussel, polkagrisar och prinsessor

  1. Jag har en liten som är omöjlig att lämna bort då ingen orkar vakta honom. Det är bara att bita ihop och tänka på att om 15 år så kanske vi kan ha det romantiskt.

Kommentera

