Efraim ska va med oss!

Jag och Magistern hade husdjur förut. En kamphane som hette Efraim. Han var döpt efter gipstomten i Svensson Svensson. Eftersom jag är allergisk är fiskar (eller möjligtvis nakenhundar) de enda husdjuren jag kan ha. Och jag har haft en hel rad fiskar genom åren.

Efraim var självmordsbenägen. Han attackerade stenar i sin skål som slog mot och spräckte skålen så att vattnet rann ut. Detta skedde två gånger. Trots detta överlevde Efraim och bodde hos oss i två år, tills en dag då hans simblåsa (?) slutade fungera och han började simma upp och ned. Han dog. Det var sorgligt.

Nu har Efraim återuppstått på Skolbloggen, i alla fall i cyber space. Man kan mata Efraim också, men mata honom inte för mycket, för då mår han dåligt.

3 thoughts on “Efraim ska va med oss!

  1. Har läst igenom i stort sett alla dina inlägg och det var längesedan jag skrattade så mycket! Din blogg är underbar. Ger mig dessutom en försmak av vad som väntar mig som blivande lärare..

Kommentera

