Just nu hos Skolfröken

Det ringde nyss. Magistern svarade. Än så länge inget konstigt. Även om jag blir störd av att folk ringer mitt i Room Service.

10 minuter senare lyssnar jag fortfarande på honom, pratandes engelska. Han säger saker som: ”no, colours are not that important to me”, ”I would give it a four”, ”Adidas, Puma, Nike”, ”Well, prices as well as style are important”.

Sen kommer han ut i hallen och lyfter på sina skor och börjar prata om dem. Det enda jag kan tänka mig är att han är med i någon slags marknadsundersökning om gympaskor. På engelska!?

2 saker har slagit mig under detta samtal: 1. Vi har Nix. Betyder det bara att svenska företag inte får ringa? 2. Min fästman är väldigt bra på engelska. Han bara pratar.

Update efter att samtalet avslutats: De ringde från Eurosport i Tyskland. De ville prata med någon som utövar sport (hahaha, så ringer de hit!!) och få synpunkter på skor och märken.

Kommentera

