Min lott i livet

När vi åkte hem från mamma och pappa fick vi sylt. Mamma och pappa har en kolonilott och de verkar vara självförsörjande nu för tiden. De har potatis, morötter, rödbetor, hallon, krusbär och sallad. Jag tror att det var fler grejer i de leriga fårorna.

Den där sylten är god. I somras fick vi en burk hallonsylt och en burk krusbärsmarmelad. Magistern hade sylten i youghurten, på mackan, på en sked osv. Den tog slut på en vecka och jag fick knappt smaka. Och det var synd, för den är väldigt god. Bara hallon i princip.

Det är ju inte bara Magistern som gillar sylt, i Vänner lagar ju Monica sylt (I need to get over over my man, and what’s the opposite of man? Jam! ) som Joey hela tiden äter av.

Jag är lite sugen på att själv ha en kolonilott. Förut tyckte jag att det var en pensisgrej, men det verkar ju riktigt nice att kunna cykla iväg och plocka lite bär och göra sylt. Och enligt den här sidan verkar man ju kunna få en nästan på en gång. Ja om man är villig att cykla lite grann förstås.

Kommentera

