Flytthjälp

Igår hjälpte jag och Magistern två goda vänner att flytta. De flyttade 250 meter längre bort på samma gata.

De hade hyrt en liten bil som vi fyllde tre gånger. Det var helt otroligt att se hur mycket grejer de hade, de har nämligen bott i en rätt liten etta. Som den organisatör vår kompis I är hade hon noga antecknat vad som fanns i varje låda. Det kändes speciellt värdefullt att få släpa tre lådor som var jättetunga och som var märkta med Saker som ska slängas men som man inte orkar ta itu med än. Träningsverken är liksom liite jobbigare då 🙂 Som tur är kompenserades vi med god pastasallad, bröd och vin.

Den nya lägenheten var helt fantastisk. 60 kvadrat, vackra trägolv, djupa fönsternischer och en inbyggd bokhylla. Ett nytt kök med glasmosaik och ekskåp. Hade jag och Magistern sett den lägenheten när vi letade hade vi med glädje bjudit på den bra länge.

Det enda negativa med att de flyttar är att jag inte längre får se deras snygga väggmålning de har i den gamla lägenheten. Den har de gjort själva och jag önskar att jag själv kommit på idén.

Väggmålningen

Kommentera

