Skit, f*n, j***a b**s!

För första gången sen jag flyttade till Stockholm har det hänt.

Jag måste ha tappat mitt SL-kort idag när jag gick hem från tunnebanan. Jag och Magistern har gått hela vägen två gånger med varsitt cykelljus och letat efter det bland blöta löv och gamla cigarettfimpar.

Jag köpte det för en vecka sen! 600 spänn i sjön. Jag som tänkte köpa vinterskor. Det får bli ett till SL-kort och plastpåsar i gympaskorna i vinter. Jag kommer att bli som Rasken som går i snön i för kalla skor och får kallbrand och dör.

Å vad arg jag är nu.

6 thoughts on “Skit, f*n, j***a b**s!

  1. Jag tappade också mitt SL-kort för några år sedan. Hade typ köpt det samma dag och det var första dagen på sommarjobbet så jag hade liksom inte fickorna fulla med cash…

  2. Nej, det är så himla surt. Jag har legat hela natten och funderat på vad jag hade kunnat köpa för de där 600 kronorna…

  3. Om du har kvittot kvar från när du köpte det kan du spärra kortet och få pengarna tillbaka (det som återstår av kortet från den dagen du anmäler det försvunnet). Tror jag.

  4. Jaha, det visste inte jag. Men kvittot är nog borta tyvärr.. Får se till att spara kvittot för det nya SL-kort jag köpte idag.

Kommentera

