BREAKING NEWS!

Skolfrökens föräldrar väljer bort adventsritual för glöggfest. Adventssverige rasar.

Det var i går kväll som Skolfröken nåddes av den förödande nyheten att hennes föräldrar drabbats av tillfällig sinnesförvirring och tackat ja till en glöggfest under den fasta tidsperiod som de normalt ägnar åt den välkända adventsritualen.

Jag vet inte vad som hände, säger mamman. Jag måste ha slagit huvudet i något för jag mindes helt enkelt inte ritualen när jag tackade ja.

Det blir bråda dagar för Skolfröken nu. Hon tillsammans med sin syster blir nu ensamt ansvariga för hela 12 fönster. Jag ligger i hårdträning nu, flämtar Skolfröken på en sprakig telefon från Stockholm. Jag har tänt och släckt lampknappar hela dagen för att få upp farten. Ett konditionspass per dag försöker jag också hinna med för att kunna angöra sträckan kontoret-köket så fort som möjligt.

Skolfrökens pappa har förgäves sökts för en kommentar, men han trasslade sent på tisdagskvällen in sig i sladdarna till trästjärnan i panik över att inte hinna klart med preppandet i tid. Han vårdas nu i hemmet.

Posted in Jul

8 thoughts on “BREAKING NEWS!

  1. Maja- Ja, jag vet inte hur de tänker. Måste vara tillfällig sinnesförvirring..

    Anna- ja, mina barn ska absolut bli initierade.

  2. Jag är upprörd! Nu när vi i vår familj tagit intryck av er speciella tändningsritual och tänkte utveckla vår egen från att ”bara” plocka fram allt på Första Advents-lördagen. Så fular dom ut sig. Du och systern har min sympati. Och dina föräldrar ….
    Jag får väl be för dom kanske, det har jag ju gjort förut.
    Gudmor G.

  3. Hahaha! Du är rolig du. Det är väl tur att ni för traditionen vidare, nu när mina föräldrar inte vet bättre! Heja.

Kommentera

