Du har två nya meddelanden

Jag har svarare på min mobiltelefon. Det är dumt. Det kostar nämligen pengar för mig att ringa upp svararen och lyssna av meddelandena. Dessutom kan man bara lyssna av dem en gång, sen försvinner de. Är det något viktigt meddelande som till exempel ett nummer jag behöver skriva ned är det bäst att jag har papper och penna redo.

Det som dock stör mig mest är att folk alltid lämnar en massa meddelanden i onödan. Som jag får betala för att lyssna på. Följande meddelanden fick jag alltså pröjsa för idag:

Från kompis: Heeej.. Du svarar inte på din mobil. Jag ville inget speciellt, bara säga hej. Hej då.

Från mamma: Ja, det verkar vara hennes telefon men hon säger att hon inte kan svara. Pappas röst i bakgrunden: Jamen, stäng av då! Stäng av. Där. Knaster medan mamma försöker trycka på rätt knapp.

Suck.

Posted in Okategoriserade

4 thoughts on “Du har två nya meddelanden

  1. Amen till det där med att lämna oviktiga meddelanden! Jag har förgäves försökt skola min mamma att sluta lämna meddelanden för att säga att hon inte hade något ärende, men till ingen nytta. Jag har förresten motsatt problem med mitt abonnemang: man kan inte radera meddelandena. Så har man fått ett nytt får man först lyssna igenom alla gamla, innan man kommer till det nya. Efter x antal dagar, som verkar helt randomiserade, raderar tjänsten sedan meddelandena. Bah.

  2. Ja, så blir det ibland… Så får jag lyssna igenom alla gamla mess innan jag kommer itll mammas där hon säger att hon inte vill nåt.. .Argh!!!

Kommentera

