Kent-Bennys?

Varför finns det så många dansband som har ett dubbelnamn? Är det coolt inom dansbandsvärlden?

Finns det någon oskriven lag att det är sånt som gäller? Jag bara undrar. Det finns hur många sidor som helst på Internet som handlar just om dansband och deras namn. Har man väl börjat läsa går det inte att sluta, nu har jag suttit här och fnittrat i en halvtimme. Kurt-Kenneths, Björn-Lennarts och Curt-Jürgens måste väl vara de fulaste?

Lasse-Stefanz med den käcka melodin Oklahoma.

UPDATE: Mats Bergmans spelar på tv4 i dag om man är intresserad. Vilket sammanträffande!

6 thoughts on “Kent-Bennys?

  1. (mest för att det är min största bloggbesvikelse när Skolfröken inte har uppdaterat sen jag var här sist)

    (Rätt osäker på om förra meningen blev bra svenska, ledsen skolis)

  2. åh så glömde jag liksom halva meningen;
    så genom att HEJA så kanske man kan får henne att skriva ännu oftare!?

    (= ursäkta mitt space wasting

Kommentera

