Klantig Skolfröken

Jag är klantig. Jätte. Jag ramlar ofta, tappar saker och har sönder. Eller så försöker jag göra créme caramel i formar med löstagbar botten.

En månad efter att vi förlovade oss, snubblade jag på mina egna fötter utanför nationen (obs- jag hade inte druckit) och tog emot mig med händerna (ja, det gör man väl jämt när man ramlar) och repade upp hela ringen. Magistern skrek, liksom i ultrarapid medan jag föll, RIIIIINGEEEEEN, AAAAKTAAAA RIIIINGEEEEN! Men det hjälpte inte, den fick stryk ändå. Nu har den fått stryk igen, jag tappade den hemma hos mamma och pappa, rakt ned i klinkergolvet i badrumet, så nu har den som en liten buckla vid sidan av stenarna. Hon som tillverkat ringen är nog halvnöjd med dess ägare. Jag springer ju dit mest hela tiden med små skador.

För några somrar sen stod jag och lagade lasagne hemma hos mamma och pappa. Då kom det in en geting i köket och gick till angrepp mot mig. Jag slog och fäktade för att försvara mig och drog ned hela pannan med tomat- och grönsaksröra på golvet.

När jag övningskörde hamnade jag i diket två gånger vid möte. Första gången var för övrigt under min första körlektion. De fick ringa efter bärgning eftersom bilen låg för djupt för att kunna dra upp den med rep. Sen gick jag raka vägen hem och la mig under täcket hos Magistern och storgrät i 40 minuter. Fast jag fick körkort tillslut.

I går var det dags för nästa klantighet. Jag stressade hem från jobbet för att byta om och springa till tåget mot Uppsala. Jag slängde ut allt ur min jobbväska för att packa om den. I dag när vi kom hem ser jag att jag inte skruvade på locket på min smoothie i går och den hade sedan legat och läckt jordgubb-, banan- och apelsinsmoothie på vårt vita överkast, våra vita lakan och det vita täcket. Ni kanske kan tänka själva hur fräscht det ser ut med en orangeröd fläck mitt på överkastet.

Nu ska jag bjuda Magistern på en öl för att försöka gottgöra smoothieincidenten på hans täcke.

6 thoughts on “Klantig Skolfröken

  1. lugn, du är inte ensam. jag fick ett halsband av mitt ex på födelsedagen, och dagen efter slet jag sönder kedjan när jag bytte om…
    en annan gång tog jag upp ett sexpack glas inne på en affär och skulle kolla priset…KRASCH, lät det och hela affären stirrade…

  2. Det heter inte fläck, det heter paisleymönster, och det går säkert bort i tvätten, annars kan du alltid tappa en kudde över!

Kommentera

