Köpstopp

Ja nu blir det vatten och bröd fram till nästa lön. Vi gick ned på stan för att få lite solsken och frisk luft, men av detta blev det inte alls mycket för vi shoppade istället. Magistern slog till på ett par mycket snygga Lee-jeans som var ganska smala nertill. Jag köpte mina allra första stuprörsjeans, ett par mörkt mörkt blå Lewis. Jag har länge gått och spanat på alla som har såna byxor men aldrig vågat prova. JIPPI!

Med hem följde också en grå- och vitrandig blus med holkärm och rosett vid kragen, en turkos- och rosamönstrad blus med trekvartsärm och vidd (en mammablus kallade Magistern det), och en grå långtröja.

Av alla mina inköp var det inget som föll Magistern på läppen, men det brukar det vara. Jag kommer ut ur provhytten och visar, han lägger då huvudet på sned och suckar. Och så skakar han på huvudet. Då säger jag att han är tråkig och att jag köper det ändå. Sen, efter några månader säger han att det faktiskt var ganska snyggt. Vi får se hur lång tid det tar denna gång.

3 thoughts on “Köpstopp

Kommentera

