Bröllopsmardrömmar

Jag har drömt en hel del mardrömmar om mitt och Magisterns bröllop. Senast var min klänning alldeles för stor, jag hade helt fel blommor och min mamma reste sig upp mitt under vigseln och sa att jag såg förfärlig ut i håret. Sen kom min bästa kompis och hennes pojkvän 25 minuter sent, hade jeans på sig och var fulla!

Magistern har också drömt mardrömmar, i hans senaste dröm var vi i en timmerstuga uppe i fjällen. Vi hade först finkläder på oss men under festen bytte vi två om till myskläder, medan övriga gäster behöll sina finkläder på. Sen följdes detta av oerhört pinsamma tal av våra föräldrar.

Det är dock inte bara jag och Magistern som drömmer mardrömmar om vårt bröllop. Igår fick jag nämligen detta sms av en god vän:

Hej min vän. Jag var på bröllop i natt. Ditt bröllop. Ni gifte er i skärgården fast det var mitt i vintern. Jag var helt fel klädd i klänning, alla andra gäster hade pjäxor. Du tappade din klänning framme vid altaret. Och, ja just det, Magnus* var där också.

* Magnus är en gammal pojkvän och ett stort misstag. Jag hoppas verkligen inte att han kommer vara där. Snacka om mardröm…

6 thoughts on “Bröllopsmardrömmar

  1. Uh vad läskigt med alla mardrömmar. Men vilken tur att de bara är drömmar – för ert bröllop kommer alldeles säkert att gå hur smort som helst!

  2. Malla- ja vi måste väl bestämma det nu.. Vi velar mellan tre datum, alla efter sommaren.

    Sara- Tack, ja man får hoppas det! Så länge jag inte tappar klänningen är väl egentligen allt ok.

  3. Se Heartbreak Hotel för verkligt pinsamma bröllopstal hållna av föräldrar… Du kommer att tycka att dina mardrömmar på sin höjd är lätt obehagliga…

  4. haha, det var roligt att läsa eftersom jag just själv skrivit ett inlägg om min bröllopspanikdröm. Men den handlade om håret 🙂

Kommentera

