April april!

ÅÅÅ, jag försökte komma på något roligt skämt att lägga upp på bloggen, men inget var tillräckligt roligt/bra för att platsa.

Först tänkte jag skriva att jag och Magistern hade gått ned till stadshuset i går och gift oss. Men det hade nog inte min mamma uppskattat, hon hade nog satt kaffet i vrångstrupen och sen argt ringt upp.

Sen tänkte jag skriva att vårt egenmonterade kök hade brakat ned i natt, men är det egentligen speciellt kul?

Magistern tyckte att jag skulle outa mig själv och avslöja att jag inte alls var tjej, lärare och boendes i Stockholm, utan en 43-årig butiksinnehavare som hade en påhittad blogg.

Men det slutade alltså i ingenting, inget skojigt aprilskämt utan ett platt fall. Istället för att blogga ska jag därför följa med Magistern till ett besök hos tatueraren. Magistern har ju en tatuering på ryggen som han gjorde när han låg i lumpen. Den föreställer ett kinesiskt tecken som betyder ungefär stor mäktig man. Han har tröttnat på den nu och ska göra om den. Jag tyckte att han skulle tatuera över den med något snyggt motiv, men han vill istället göra om den så att det istället blir mitt namn. Tänk er, Skolfrökens namn på Magisterns rygg. Det är kärlek det.

6 thoughts on “April april!

  1. Okej…ska vi tro på det också eller ta det som ytterligare ett skämt?

    Förresten är inte jag heller tjej. Jag är Benke73 som får en kick av att låtsas vara tonårstjej och stämma träff med 40-åriga killar.

  2. Visst var det ett skämt. Men inte speciellt uppskattat kan man anta, i varje fall om man ska räkna antalet kommentarer…

  3. Haha, jag tror inte att det beror på det. Förmodligen var det alltför genomskinligt för att ens kommenteras…som det på Pirate Bay -alla pratar om det men det har bara ett hundratal kommentarer från Sverige.

  4. Vadå, är det helt otroligt att han har en tatuering på ryggen, det är väl jättevanligt!!

    Och vad var det på Pirate Bay?? Nyfiken!

  5. Romantiskt med ditt namn tatuerat på ryggen! Då är han verkligt kär! Bara tatueraren inte sktiver dit ”Marie” om magistern säger: ”Jag skulle vilja be och få skolfrökens namn på min rygg!” Fast du kanske heter Marie?

Kommentera

