4 timmar av lugn och ro

I morgon drar jag och Magistern ned till Göteborg för att fira hans mormor som fyller år. Vi ska åka i egen bil. Först skulle vi åka med hans föräldrar, syster och stor hund, men då satte jag ned foten. Ska vi bo i ett hus på trettio kvadrat tillsammans med allihop i fyra dagar, måste vi åtminstone åka ned i egen bil.

Jag har åkt samma sträcka tillsammans med hela gänget en gång tidigare och det gör jag inte om. Hunden satt och flåsade ut äcklig hudandedräkt i nacken på mig, och rörde sig hela tiden så att hans långa, svarta hår flög omkring i bilen och satte sig i min allergiska näsa. Och så bråkade Magistern och hans päron om vilken väg som egentligen gick snabbast och var bäst. Så var det hela vägen till Göteborg. Typ.

Men den här gången blir det alltså 4 timmar av lugn och ro. Sen väntar hunden.

Nu måste jag gå och packa min allergimedicin. Vi hörs på måndag!

5 thoughts on “4 timmar av lugn och ro

  1. jag har rekommenderat din blog till en lista på läsvärda bloggar.
    Hänger du på och bidrar med fler tips?
    Läs instruktionerna på min sida..

  2. Och gudmor i Göteborg får väl inget besök förstås, som vanligt. Hemma hos oss finns ingen hund bara en utarbetad mamma, en stressad pappa, en disträ fjortis och en ettrig förpubertetare (dock under helgen på simläger) och ett marsvin. Men vad är väl det att hälsa på. Trots detta … det är klart vi kommer på bröllop. Men det kommer bättre tack-besked än detta! Kram.

  3. Åh fy! behöver inte ens ha allergi för att tycka flygande hundhår låter som en mardrömsresa! Jag brukar sätta hunden där bak och sen får han snällt sitta där. Still 🙂

  4. Gunilla- ska kolla!

    Gudmor- trodde du skulle på matresa?

    Minna- Jamen hunden sitter därbak, men hans hår flyger omkring ändå..

Kommentera

