Det måste inte vara tråkigt i tvättstugan!

Vår bostadsrättsförening måste vara den mest lappälskande av alla i hela Stockholm. Det sitter ofta lappar uppe som är skrivna av irriterade grannar.

I tvättstugan är det allra värst. Folk är jättearga för att andra grannar inte ta bort ludd eller torkar ur tvättmedelsfacken. Efter varje (!) tvättpass måste man dessutom sopa OCH våttorka golven, och glömmer någon detta orsakas panik. För att ingen ska kunna glömma att städa efter sig sitter det numera uppe inte mindre än två lappar som påminner om detta. De ser ut så här, en försöker vara lite lättsamt rolig (den övre) medan den andra sattes upp, antagligen i vredesmod, för några månader sen. Den är inte lika snäll:

Vid sidan av dörren finns även en griffeltavla där man kan skriva upp förslag. Rätt ofta står det förslag som att man ska köpa nya klädnypor, nytt skurmedel eller att man borde investera i ett torkskåp. Det där med torkskåpet skriver jag dit med jämna mellanrum.

Idag insåg vi så äntligen att det finns vettiga människor i föreningen! Någon har nämligen kommit med det bästa förslaget någonsin. Jag undrar bara hur lång tid det tar innan någon (säkert Vivianne) sätter upp en arg lapp om olämpligheten i att inte ta förslagstavlan på allvar.

8 thoughts on “Det måste inte vara tråkigt i tvättstugan!

  1. haha den där var kul. vi måste med sopa och våttorka i vår tvättstuga. förstår inte riktigt varför en tvättstuga ska vara finare städad än lägenheterna. Vi får dessutom böta 200 kr om vi inte gör detta. sjukt!

  2. Inte exakt på tvättstugetemat men angående klagande grannar. Igår kväll hade min kille två polare på middag. De satt och käkade och hade LP-spelaren på i bakgrunden. Då kom grannen under upp och klagade! Klockan var 20.45 och det var fredag! Hon är dessutom i vår ålder! När vi precis flyttat in kom hon upp en kväll. Då var klockan i och för sig halv tolv men vi höll precis på att gå och lägga oss. Hon frågade om det var vi som prasslade med något på golvet. Vi fattade ingenting men kom på senare att det var jag som dragit fram en sladd som låg under sängen för att ladda min mobil. Det tog sammanlagt 10 sekunder! Har vissa människor inga liv!

  3. Haha! Jag som bor i hus saknar nästan tvättstugelapparna när jag läser ditt inlägg. Jag kanske får börja skriva arga lappar till mig själv…

  4. Malla- än så länge är det lugnt här.

    Fröken Evans- tro mig, du ska vara nöjd med det du har! Men en arg lapp till sig själv borde väl alla skriva ibland ,-)

  5. Lapparna i ditt hus verkar mycket roligare än i mitt. Hos mig är de mest sorgliga, ingen humor alls.

    Måste säga att jag faktiskt ”fuskar” med städningen. Eller egentligen inte. Jag torkar av maskinerna och andra ytor, sopar golven OCH golven inne i torkrummet (vilket banne mig inte många gör!). MEN, jag våttorkar inte golven om det inte behövs. Kalla mig lat, kalla mig smutspelle… Men jag tycker inte att samma golv ska behövas tvättas 3 gånger samma dag!

Kommentera

