En middag med två glas husets

Nu har jag gått och suktat i över tre månader efter en plånbok. En väldigt fin plånbok från Orla Kiely. Säljarna på Frank form börjar nog snart titta konstigt på mig eftersom jag kommer in typ en gång i veckan och fingrar på den.

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta en bra plånbok. Min förra och min nuvarande är sådär halvstora så att pengarna viks på mitten. Rätt snabbt blir de jättetjocka och så börjar de spricka i skinnet. Man får knappt plats med några plastkort alls och de gör bara att plånboken blir ännu tjockare. Och tyngre.

Men den här är avlång på ett smart sätt så att man får plats med många kort och får ha pengarna ovikta. Det enda problemet är dock priset. Jag tänker inte ens skriva vad den kostar för Magistern läser nämligen min blogg ibland. Och han har en förmåga att omvandla saker jag köper till antal middagar. Typ Jaha, hur känns det att ha en middag på fin restuarang, inklusive två flaskor husets, på sig? Och så ser han vuxet sned ut i ansiktet. Det vill jag inte vara med om nu. Och plånboken är faktiskt inte så dyr. Bara en middag. Utan flaskan, men med varsitt glas husets. Sådetså…

En sån här är det. Fast grön. Suck.
9 thoughts on “En middag med två glas husets

  1. Vad kul att du läser min blogg, jag brukar läsa din också.

    Å vilken fin plånbok, var finns den affären

  2. Trodde att du ville ha den där det stod ”råbra plånka”.

    Verkar som du har en sådan plånbok som passar för euros. Tyvärr har vi ju inte euro här…än.

  3. Ja, enligt hemsidan kostar den £100 i England, och i Sverige är den i så fall £60 billigare.

    Anna- Råbra plånka???

  4. Fin var den ju i alla fall! 🙂 Tycker du kan unna dig den nu är du varit så duktig och organiserat dina papper! 😉

Kommentera

