Nypärmanentad!

Idag har jag gjort något som jag drömt om länge. Hela året faktiskt. Jag har sorterat papper, satt in i plastfickor, laminerat och pdf:at filer. Jag har gjort snygga pärmetiketter och sorterat in allt jag gjort i min undervisning de senaste två åren.

Nu har jag inte mindre än tre pärmar med material, instruktioner och lektionsplaneringar för engelska A, varav en pärm är inför nationella proven, med förberedelsematerial och allt!

Det är faktiskt riktigt upphetsande att bläddra igenom alla plastficksklädda uppgifter, förberedda OH-blad och kartor, grammatiksammanfattningar och allt vad det är! Som Monica sa när hon bläddrade igenom adoptionsmappen; I think I just had a tiny orgasm!

Är jag lite knäpp? Att jag bara fick 30 procent på testet How Normal Are You? verkar helt plötsligt inte helt konstigt…

20 thoughts on “Nypärmanentad!

  1. Pärm, system, sortera – ah säger jag bara!!! Ska också sätta mig snart och gå igenom min undervisning i italienska. Färdiga lektioner (nästan, klart man måste modifiera lite då och då), färdiga OH, färdigt färdigt färdigt, så man kan lägga tid på annat! 🙂

  2. I lööööv pärmar och plastfickor! Jag står för hälften av förbrukningen tror jag i mitt arbetslag på åtta personer…

  3. Oh, det låter ju helt underbart! Jag letar fortfarande efter det ultimata sorteringssystmet. Jag har ju en årskurs i taget, med typ alla ämnen, så jag kan inte bestämma mig om jag ska sortera årskursvis, ämnesvis eller på något ytterligare sätt. Just nu är ”liggande” tidskriftsamlare det bästa….

  4. Jag minns att du skrev något om detta för ett år sedan. Det var dags igen då alltså! 🙂

  5. Shiiiiit… Hur bra är inte du? 😀

    Å vad jag önskade att jag hade lektionsplaneringar insatta i fina pärmar, med plastfickor och schyssta system.

    Får jag låna ditt? 😉

    Kram

  6. Sara- Ja, då blir det ju svårt… Hmm, jag rekommenderar dock ändå ämnesvisa pärmar som i sig själva är årskursvist indelade?

    Anna- ja, en gång om året måste man rensa.

    Jenny- Jag tog en paus i betygsättandet, höll på att bli galen.

    Snilleblixten- Självklart, men Magistern har första tjing. Han ska tydligen kopiera allt och liksom freeridea på mig! Hrmpf.

  7. Åh, tänk om jag också kunde ta tag i sånt, har en hel hylla i ett skåp med viktiga papper som ska rensas ut och sättas in i pärmar, men det blir aldrig av…
    Jag var förresten lite mer normal: 35 % 🙂

  8. Du inspirerar mig!Måste genast köpa pärmar till alla mina papper. är själv lärarstudent och efter 4 år på högskolan har man samlat på sig en massa papper!

  9. Oj, nu får en annan skolfröken lite ångest… Jag som tycker att jag gjort det bra när jag sorterat mina dokument i olika mappar på datorn 🙂

  10. Mammas flicka- Ja, det är smart att sortera in det, och man får mycket smarta grejer när man pluggar!

    Fröken Evans- Ja, men det är ju lika bra! Jag är taktil/visuell och behöva ta och titta på saker för att kunna ta in dem.

    Fröken Ida- Struktur är bäst. Och det är ju rätt kul att sortera papper.

  11. Ditt förslag låter inte så dumt. Det ska jag nog pröva. Problemet är ju bara att jag har så måååååånga papper. Då blir det även mååånga pärmar. Puh.

  12. Sara- ja, men gör några i taget!

    Mrs. Pitepalt- Ja, och fint!

    Maja- Hahahaha! Börjar du längta till jobbet igen?

Kommentera

