Fredagsfyran v. 23

Tema: Studenttider

1) Vad är en bra studentpresent till en tjej?

Något bra till det framtida hemmet som porslin eller bestick. En dålig present är en som jag fick när jag tog studenten: en rund tavla i keramik. Den var brun och vit och föreställde en näckros. Det är nog det fulaste jag någonsin fått. Dekoration över huvud taget tycker jag att man ska hålla sig ifrån, om man inte känner till studentens smak ordentligt.

2) Vad är en bra studentpresent till en kille?

Se ovan.

3) Studenter brukar färdas i ganska märkliga fordon på sin högtidsdag – har du sett någon särskilt märklig?

Ja, ett år såg jag en student som fick åka i en enorm svan av papier machier (stav?). Det var coolt. En bekant fick åka tandemcykel med sin pappa.

4) Vilket är ditt bästa minne från studenten?

När jag vaknade på morgonen och det var strålande sol och 30 grader varmt. Dagen innan, dagen efter och resten av sommaren ösregnade det. Och så färden i bilen med bästisarna såklart. Finns på film, vi sjunger inte vackert.
2 thoughts on “Fredagsfyran v. 23

Kommentera

