Bröllopsplanering och sjukdom

Idag har det varit bröllopsplanering av bara den! I morse besökte vi floristen och bestämde hur de hutlöst dyra blommorna ska se ut. Det var svårt. Jag har ett visst kontrollbehov (kraftigt under statement) och att säga hur jag tänkte mig på ett ungefär utan att få se en bild eller ens blommorna var en prövning. Som tur är har jag en fästman som flikade in små stöttande utrop när han såg att ångesten blev stor, så nu känns det bra.

Sen bar det iväg till salongen där jag ska fixa till mig och nu är alla tiderna bokade. Klockan 12 ska jag och mina tärnor befinna oss där för lunch, fix och piff. Kul!

Sista stoppet blev på en resebyrå och nu börjar bröllopsresan ta form. Vi har också under dagen hunnit med att fastställa menyn och tänkt ut hur bröllopstårtan ska smaka.

Det verkar dock som att dagens bestyr var jobbigare än vad jag trodde för nu har jag nämligen insjuknat i någon slags sommarsförkylning med ont i halsen och feber. Helt värdelöst…

8 thoughts on “Bröllopsplanering och sjukdom

  1. Lite ångest är inte farligt. Kan t o m vara lite sunt. Med tanke att ni ställer till med ett stort gråtkalas i kyrkan kan det vara på sin plats att du känner lite oro. Ha! Om jag bölar i kyrkan och blir tokröd runt ögonen (som min dotter) kan ni minsann vara lite nervösa och ångestfyllda.

  2. Visst är det härligt att vara sådär effektiv, fast jobbig att bli sjuk sen. När är det ni gifter oss. Vi gifter oss på lördag, bara fyra dagar kvar – hjälp! Och var roligt med bröllopsresa till USA!

  3. Av längtan till dig. Jag är inte helt nöjd, men med bara fyra dagar kvar (eller vad sjutton, klockan är ju kväll, det är bara tre nu, huvva) kan jag inte vara så kräsen.

  4. Kul! Har inte varit i F. Lauderdale men däremot på övriga ställen. Kan rekommendera ”whale watching” när ni är i Boston och att åka utanför DC till Annapolis i Maryland. Om ni har tid såklart!

Kommentera

