Glädjetjut!

Idag har vi hämtat min vigselring. Jag var jättenervös. Den är nämligen liksom förlovningsringen handgjord och smeden hade inga bilder att visa utan jag fick försöka förklara hur jag hade tänkt. Jag hade tre olika urklipp på detaljer som jag ville kombinera och dessutom lägga till en annan detalj som jag själv tyckte var snyggt. Läskigt!

Men den är SÅ FIN! Helt fantastiskt fin. Precis som jag jag hade tänkt och drömt om men ännu bättre. Nu går jag och öppnar asken hela tiden och bara tittar. Och så provar jag den, håller upp den framför spegeln, håller handen långt ifrån. Tills Magistern börjar hojta om att jag får lägga undan den.

Hur ska jag kunna låta bli att testa den varenda dag? Det blir en utmaning det. Nu ska jag glädjehoppa lite till!

5 thoughts on “Glädjetjut!

  1. Åh, kommer ihåg känslan… Vi hade också designat en egen o man ville ha den på sig på direkten. Vi valde dessutom att plocka av våra nyputsade förlovningsringar fram tills vigseln. Jag är fortfarande förälskad i min ring, så här 1,5 år senare. 🙂

  2. Haha, ja man måste ju prioritera rätt! Eller så är det gamla uttrycket ”diamonds are a girl’s best friend” sannare än vad man tror 😉

Kommentera

