Knep och knåp

Det är något av en pysselverkstad hemma hos oss för tillfället. I går satt Magistern uppe till halv tolv med min nya symaskin för att sy in en skjorta. Det blev jättefint. Själv köpte jag i går ett ursnyggt retrotyg i blått och vitt i lite härlig stretch som jag tänker försöka sy en topp av. Det får bli till helgen.

Just nu är jag nämligen upptagen med att tillverka mina bröllopssmycken, idag blev armbandet klart. Vita sötvattenspärlor, Swarowskikristaller och glaspärlor i klasar. Måste säga att jag är nöjd. Nu gäller det bara att få till örhängena. Det svåraste är öglorna. Ofta blir det inte en ögla så mycket som en ”knöl”. Men efter 16 öglor till armbandet börjar jag få in den rätta snitsen.

Förresten har jag bara öppnat ringasken tre gånger idag. Det tar sig!

4 thoughts on “Knep och knåp

Kommentera

