Uppdate

Nu har vi varit här i en vecka och det har regnat varenda dag. Pappa har inte klagat en enda gång på att jag använder för mycket vatten eftersom brunnen nästan är helt full och bara blir fullare för varje dag som går.

En sak är dock bra med regnet, man hinner läsa mycket. Jag köpte 4 böcker i måndags och har redan läst två; Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge och Montecore av Jonas Hassen Khemiri. Skugge var sådär, men Montecore var ju helt fantastiskt bra! Jag slukade den på två dagar och skrattade högt när han kallar Norstedts för Horstedts. Fniss. Nu har jag Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari och The Woman Who Walked Into Doors av Roddy Doyle kvar att läsa.

Jag har också sytt två tröjor, en långärmad med båtringning och en tunika med halvlånga ärmar och skärp. Tänk om kedjerökande Gunilla hade sett mig nu, då hade hon allt tagit tillbaka den där tvåan i syslöjd!

En annan nyhet i Skolfrökens liv är att hon har börjat jogga. Magistern ville ha en joggingpartner och tvingade ut mig. Jag har aldrig gillat att springa och det var en utmaning för honom ska jag säga. Men nu börjar det funka bra och igår orkade jag springa i 35 minuter sammanlagt, heja mig! Det hjälpte självklart att Magistern hojtade snuskiga visor från amerikanska militären mitt ute i den småländska skogen. Allt blir ju lättare då!

Nu ska vi in till Kalmar och handla.

4 thoughts on “Uppdate

  1. Magistern har en annan taktik än sin bror. Hans bror säger nämligen till sin sambo (mig) när de (vi) sprang tillsammans förra sommaren: är det här jogging? Du springer ju lika fort som du går? Är det ok att jag springer före dig och jag möter dig när jag vänt på vägen!

    Som du förstår blev det bara en gång som vi sprang tillsammans.

  2. Blä för regn i en vecka. Fast det har ju onekligen varit bra för din effektivitet. Jag är grymt imponerad över joggingen!

  3. Malin- Nä, fy! SÅ elakt!

    Sara- Ja, jag är ganska förvånad själv faktiskt. Att jag inte dog av utmattning direkt…

    Anna- Tack! Ja, jag känner mig riktigt duktig!

Kommentera

