Inga bebisar här längre

Nu har lillasyster och elektrikern åkt hem. De tröttnade på regnet och att man måste duscha ute. Lagom till att de åkte sprack molntäcket upp och det blev sol. Ikväll ska vi sitta ute och äta. Ni skulle ju inte ha åkt!

Eftersom de är lite kinkiga med maten har vi behövt anpassa oss när de var här och för att passa på blir det ikväll Skolfröken och Magistern special: Saffransrisotto med färsk sparris och vitt vin. Gott! Dessutom är det Foyle’s War på tv ikväll. ”Och Ernst!” utropade mamma förtjust nyss. Det är väl de nakna fötterna hon suktar efter kan man tänka…

För övrigt är jag sur på att blogger är helt muppigt här ute på landet. Man kan inte feta, inte kursivera eller få raka högermarginaler. Det finns inga sådana knappar och skriver man in kod blir det ingen skillnad heller. Så ni får tänka er följande: Det första stycket är fett, mammas citat och Foyle’s War kursiverat och så hela inlägget rakt.

I veckan blir det sömn, läsning och 30-årsfest i Trollhättan. Till helgen åker vi hem. Då kanske bloggen får lite mer uppmärksamhet av sin författare. Klapp klapp, snäll blogg.

Ja, just det! Jag har köpt rosa converse! På rea och allt! I LOVE!

6 thoughts on “Inga bebisar här längre

  1. Saffransrisotto låter så gott. Skulle inte du kunna lägga ut receptet, snälla? 🙂 *hungrig* Sitter och väntar på att maten skall bli klar. Jag fixade sallad och kokt potatis. Sambon fixar köttet. Jämlikhet – ska det vara så ska det vara det! 🙂

  2. Hoppas det soliga vädret håller i sig! Det är ju inte så kul med regn på semestern…

    Bra att du skrev det där om raka marginaler. Det har jag ju inte på min blogg! Kanske det ser mer städat och ordentligt ut ifall jag fixar till dem lite! 🙂

  3. Att inte kunna göra raka högermarginaler skulle jag inte tycka om… det är jag pedantisk med.
    Vad skönt med sol! Det har varit fint hos mig idag också. Hoppas att det fortsätter och att ni får trevligt sista dagarna i stugan.

  4. Ja det kan man ju förstå att en elektriker inte trivs i vätan, det kan ju var ren vådligt i hans bransch med all fukt..

Kommentera

