Lite lista

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?
Gud vad mitt hår är smutsigt.. Jag borde gå ut och tvätta det. Jag orkar inte… (Jag har fortfarande inte gjort det, nu är det helt obeskrivligt äckligt.)

2. Hur mycket kontanter har du på dig?
Inga, på sin höjd tre kronor. Jag har aldrig kontanter på mig.

3. Vilket ord rimmar på ”test”?
Fest!

4. Favoritplanet?
Pluto. Det låter så gulligt! Fast nu är det väl ingen planet längre??

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Svägerskan.

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
Nu har jag någon förinställd, men det är inte min favorit. Hmm, skulle vilja ha någon poppig låt, kanske En vän med en bil av Håkan Hellström. Den skulle man ju alltid bli glad av!

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Ett vitt linne och en rosa tröja.

8. Sätter du etiketter på dig själv?
Nej, det blir så klistrigt.

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Jag är barfota, men gillar mina rosa converse rätt skarpt just nu.

10. Ett ljust eller mörkt rum?
Hmm, när det gäller inredning ska det vara ljust med mörka detaljer som ek. Ska jag sova måste det vara mörkt. På jobbet måste jag ha ljust, jag är känd som läraren som alltid drar upp persienner, drar isär gardiner och tänder lampor.

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Sov. Hade varit på fest natten innan och inte sovit så mycket.

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
GRANEN!!! Den har ramlat, allt är trasigt, glittret är knäppt. Kom och hjälp!
Detta sms skickade jag till min syster klockan halv åtta på juldagen för 1.5 år sedan. Julgranen hade vält och alla gamla fina kulor hade gått sönder. Jag fick alldeles nyss sms:et av min syster. Hon ville nog vara rolig. Och det funkade!

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?
På Bergsgatan.

14. Vilket uttryck använder du mest?
Säkert något pubertalt som typ eller hallå.

15. Till vem sa du ”jag älskar dig” senast?
Magistern.

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
En nyfödd kalv. Jättesöt!

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?
Dricker ett glas rödtjut just nu och åt godis på hemresan.

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?
Magistern har några från gymnasiet som ligger i kylskåpet. Man kan undra om de någonsin ska bli framkallade. Själv har jag inga.

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Svårt. Just det här året har varit väldigt kämpigt så jag skulle inte säga 26. Men annars har det varit bra.

20. Din värsta fiende?
Fredrik Reinfeldt. Och Vivianne.

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
En pussbild på mig och Magistern som även finns på vår bröllopshemsida.

22. Vad var det senaste du sa till någon?
Till Magistern: Vem är min värsta fiende?

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
Pengarna. Då kan jag köpa en flygbiljett. Moahahahahaha!

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Magistern lagade middag och köpte ekologiskt vin till mig, det var ganska nice.

25. Senaste låten du lyssnade på?
Tror det var Fidelity med Regina Spektor. I Ipoden på väg hem från Småland.

One thought on “Lite lista

Kommentera

