A Scare of Enormous Proportions

Holy moly vilken ångest jag har haft i kväll. Jag har idag varit och handlat underkläder till bröllopsklänningen och fick med mig två olika bh-ar som jag skulle prova lite hemma.

Jag satte på mig en av dem tidigare i kväll. Magistern tyckte den var fin. För att liksom bara testa lite på skoj tänkte jag sätta på mig överdelen till klänningen (den är tvådelad) och se hur det blev.

ÖVERDELEN TILL KLÄNNINGEN VAR ALLDELES FÖR TRÅNG!!! Den satt åt under armarna, jag kunde inte andas ordentligt och helt plötstligt hade jag fyra bröst istället för två. Inte speciellt vackert…

Jag fick ångest och panik och var redo att börja grina. Magistern sa att det inte fanns så mycket att göra så här på lördagskvällen, det var bara att sticka till affären på måndag och se om de kunde göra något, kanske hade de en i en större storlek (4 veckor innan bröllopet, säkert….)

Vi gick istället ut och sprang (jag har väl aldrig sprungit så snabbt och länge, helt plötsligt skulle jag ju behöva gå ned typ 4 kilo på 4 veckor. Samtidigt som jag sprang försökte jag komma på alternativa lösningar.

1. Jag gifter mig i kjol och bh.
+ Magistern tycker nog att det är rätt sexigt.
– Prästen och mamma har nog vissa invändningar.

2. Jag får köpa en ful plastig klänning som har provats tusen gånger i en affär.
+ Säkert billigt.
– Jag kommer att vara asful, det blir inte alls billigt för jag har ju redan köpt en (för liten) klänning som hänger hemma, jag kommer att vara asful.

3. Jag gifter mig i en klänning jag förhoppningsvis hittar på någon affär i stan.
+ Det blir originellt och det SPELAR JU INGEN ROLL vad jag har på mig, jag får ju Magistern!
– Jag kommer att vara jätteledsen ändå, för man vill ju vara magiskt vacker på sin bröllopsdag!

Väl hemma var jag slutkörd i benen, jag var ledsen för att mina alternativlösningar inte var bra och så hade jag ju helt plötsligt blivit tjock också. Det hade verkligen kört ihop sig! Då kom Magistern på att jag skulle prova överdelen igen utan bh. OCH DÅ, HÖR OCH HÄPNA ALLA LÄSARE, PASSADE DEN!!! Förstår ni vad en bh kan göra (eller avsaknaden av en)! Det är ju rena rama trolleriet!

Så nu har jag en klänning igen, och Magistern fick se hela stassen med smycken och allt och sa att jag med säkerhet skulle bli världens vackraste eftersom jag är det jämt. Han är för go!

9 thoughts on “A Scare of Enormous Proportions

  1. Där ser du! Det löser sig alltid! Men om du ska ha BH så måste väl affären kunna ta ut överdelen lite. Det tycker jag att de får hjälpa till med. Antar att klänningen inte var superbillig?

    / Fröken Nina som är jääääättenyfiken och vill se bilder sen!

  2. haha, sjukt roligt! hur får man fyra bröst? yckte inte maggen det var gött (sorry).

    vet inte heller hur man bloggar på mobilen, utgick från att det var lätt. skall kolla om jag kan klura ut det.

  3. verkar inte som det går via sms (bara om man är på rätt mobilnät i USA) men kan du maila på mobilen? mms har de flesta ju. då kan du maila din uppdateringsmail (kolla ”settings” & ”email”)

    good luck!

  4. Skönt att det löste sig. Förstår att du blev lite shaky…
    Tänkte annars tipsa om GI, då brukar man ju loosa en 3–5 kg i bara vätska under ett par veckor.

  5. Nina- nej, det var den inte… Men det kan vara lite svårt att lägga ut den för den är i två lager och det översta är i tunn spets som nog lätt går sönder…

    Alvas pappa- Ja, det är bara att prova 😉 Tack för tipset med mobilbloggningen!

    Hanna- Ja, jag har förstått det men jag tycker att GI verkar lite skumt…

  6. Hahaha…jag skulle behöva den där magiska bh:n! Jag har nyss köpt en vacker vit klänning med turkosa inslag till ert bröllop och fick höra av Magisterns bror och min sambo ”att mina bröst var lite väl platta i den klänningen.”

  7. Du har väl hört att man går ner några ”brudkilon” veckorna innan man gifter sig? Det hände min kompis förra året. Hon fick gå och dra upp klänningen hela dagen! Hon hade tubmodell.

  8. Ja, jag kommer med all säkerhet göra tvärtom… Men det skulle ju vara kul att slimma ner sig lite. Jag har inte tubtopp så den ramlar i varje fall inte av.

Kommentera

