Lagom klänning men konstig färg på håret

Jaha, idag var det så dags för domen. Skulle de tycka att brudklänningsöverdelen var för trång? Jag och min syster skulle prova våra klänningar, hon ska ju vara tärna, och vi gick dit på förmiddagen.

Jag berättade om debaklet med bh-n och att jag hade en som kanske skule funka. När jag tog upp den visade det sig att jag hade lämnat tillbaka fel. Där stod jag med den bh-n som gav mig 4 bröst istället för två och gjorde att jag inte kunde andas i klänningen. Hur förvirrad får man vara? Hon sa då att jag skulle visa hur det såg ut utan bh men att hon hade en 38 på lager om jag ville prova! Gissa om jag ville!!!

Så nu får jag en insydd 38 som sitter som en smäck och jag kommer bara att ha två bröst på bröllopet. Kjolen har hon fixat till också, den ska läggas upp och sys in (har minsann gått ned i vikt, Yey!). Tillsammans kom vi också på att det fanns möjlighet att lägga till vissa detaljer på kjolen så nu blev det hela ännu finare! Syster blir också mycket vacker!

Till slut skulle vi gå och fixa en liten tofs med löshår eftersom jag har ärvt min pappas fjun som inte räcker ens till en ynka knut. Men enligt kvinnan i perukaffären har jag ”en väldigt konstig hårfärg” och det verkar inte finnas en nyans som riktigt passar. Nåja, orka bry sig! Jag får väl tänka om helt enkelt.

Vi har också haft möte med vår toastmaster som är gammal nationskurator och har vanan inne. Han gifte sig dessutom för två år sedan och kom med tusen bra råd och tips.

I morgon ska vi göra klart festprogram och vigselprogram och sen är det mesta klart. Då kanske semestern kan börja?

6 thoughts on “Lagom klänning men konstig färg på håret

  1. Nu drar det ihop sig, inte långt kvar nu va? Spännande! Så skönt att allting ordnade sig med din klänning också. Försök hinna ta lite semester innan bröllopet!

  2. ”Konstig hårfärg”? Snarare konstig attityd av henne!

    Men om du appselut vill ha extrahår går det kanske att tona håret lite för att bättre matcha det lösa som ligger närmast din naturliga?

    Annars är jag säker på att du kommer att se strålande ut i alla fall!

Kommentera

