Stressigt

Jag har lite mycket att göra för tillfället och bloggen hinns inte riktigt med. På lördag är det dags för PRs bröllop då jag ska vara tärna. I går höll jag på att glömma tärnklänningen tåget, jag har inte hunnit gå in skorna än och jag måste skriva ett tal.

Samtidigt måste vi hitta papper till våra vigsel- och festprogram, göra placeringskort och bestämma vad vi ska äta på brunchen. Jag har inte gått in de skorna heller, jag måste hitta strumpor utan sömmar och leta efter löshår som passar till min konstiga hårfärg.

Jag borde sola några gånger eftersom tärnklänningen inte lämnar mycket till fantasin, bestämma hur jag ska sätta upp håret, köpa champagne och komma på vad bruden kan behöva i sin väska under dagen och öva på bibeltexten jag ska läsa. På engelska.

Jag borde skriva en lista på de personer och saker vi vill ha fotade på vårt bröllop, ringa diskjockeyn, be mässchefen kolla vår placering och skriva en lapp till floristen.

Men mest av allt vill jag bara lägga mig i soffan och läsa Harry Potter. Han har legat på mitt bord sen i lördags och jag har inte ens hunnit börja än.

One thought on “Stressigt

Kommentera

