Mer hjälp efterfrågas!

Nu sitter vi och skriver önskelista till diskjockeyn som ska spela på bröllopsfesten. Vi vill att det ska bli galet bra musik, så där som det blir ibland när man dansar i flera timmar fast man har skoskav, eller är kissnödig, eller håller på att stupa av trötthet men man slutar inte för att det kommer hela tiden en så himla bra låt!

Men vad svårt det är att komma på vilka de här låtarna är! Kan ni inte skriva era förslag, snälla!

Jag bjuder på tre som vi ju bara måste ha, även om Magistern har vissa svårigheter med Håkan…

Lena Ph Dansa i neon

Håkan Hellström Kom igen Lena

Michael Sembello Maniac
21 thoughts on “Mer hjälp efterfrågas!

  1. Några favoriter från mitt eget bröllop för 4 år sen…
    Blackjack – inatt, inatt
    Europe – The final countdown
    Herreys – Diggeloo…
    Magnus Uggla – Megamix
    Elvis Presley – Suspicious Minds
    Björn Skifs – Michelangelo
    Barbados – Kom hem
    Kiss – I was made for loving you
    Dolly Parton – Working 9 to 5

    Lyckat till!

  2. Bra musik är ett måste på ett lyckat bröllop. Själv var jag på ett sådant i höstas och jag minns att det spelades en del låtar från 70-talet. Nu minns jag såklart inte vilka de var, men typ Grease-låtarna brukar väl alltid funka?

  3. Jag tycker du ska blanda nya/gamla låtar, då kommer det finnas låtar de flesta känner igen och har hört förut 🙂

  4. Samba Sambero var väl en låt magistern gillar, om jag inte missminner mig från något inlägg när ni var ute och jagade skor?!?! 😉

  5. Vi hade en hel del schlagerfavoriter på vår bröllopsfest o det märktes att de var uppskattade. Folk vill gärna känna igen o kunna nynna med i låtarna så det är bra med musik som ni ”växte upp” med. Sen behöver de inte alltid vara ”bra”.

    Jag kommer ihåg hur himla kul jag hade när jag gjorde skivor till festen – hela 7 st blev det!

  6. Tack för alla bra tips!

    Alvas pappa- väntar med spänning!

    Malin- jaha, och vilka låtar var det på dessa skivor då???

    Karin- hahahahaha, den måste vi skriva på INTE-listan 😉

  7. Är nyblivet fan av din blogg. Är själv blivande gymnasielärare med tillhörande magister, är även ganska giftaskyseten. Men det vet jag inte om min magister är. Hur som…ett smart trick är att be gärsterna maila 5 låtar de vill höra under kvällen. Då blir dansgolvet garanterat aldrig tomt.

  8. Låtar från filmen Dirty Dancing och 80-tals-Madonna ger nog lite nostalgi och dansglädje 😉 Sen har jag två personliga favoriter som jag alltid blir glad när de spelas: My girl med Temptations och Be My Baby med The Ronettes.

  9. Fatima- din blogg verkar intressant, kul!

    Sara- Bra tips där, ska lyssna in mig på dina andra två förslag, vet inte på rak arm hur de låter.

  10. Tyvärr har vi bytt dator efter bröllopet så låtarna finns inte kvar här på lista… Men jag får lyssna igenom mina skivor o återkomma… 🙂 Jag kommer faktiskt inte alls ihåg mer än att det var mkt schlager. Jag mailar dig allt sen istället så jag inte fyller kommentarsrutan här.

  11. Nu har även ironiska jag tänkt efter, och vill bespara Magistern från Anna Book. Man ska vara snäll när man har namnsdag. En låt jag verkligen rekommenderar är så klart:
    Frankie Valli- Can´t take my eyes off you
    Helt nödvändig.
    Behöver ni någon vacker musik i största allmänhet, så är Stilla ro och Nära, och Av längtan till dig av Åsa Jinder oslagbara, men kolla vilken version ni får tag i av Stilla ro och Nära, det ska vara Magnus Carlsson och inte den där operahoppan som jag råkade få tag i..Fast de går ju inte att dansa så värstans bra till, förstås. Jag vill vara din, Margareta är väl en höjdare (fniss), nåt lajbans med Five eller Backstreet Boys för nostalgins skull om ni är i rätt ålder, men Frankie Valli är det vackraste som finns..

  12. Karin- hehe, ja Samba Sambrero hade nog inte gått igenom här hemma:-) De andra var utmärkta förslag dock!

    Birgitta- bra förslag! Speciellt tvåan!

  13. Hejsvejs! Åh, kul att välja sin musik till bröllopet! Aretha Franklin (tex Another night och Get it right) har många bra danslåtar från 70-90-talet. Även Lionel Ritche (tex Running with the night) om man gillar dem så klart. Lyckat till! /Jenny

Kommentera

