F**K!

Sånt jag stör mig på idag:

1. Snubben med festlokalen hävdar att han inte fått menyn av oss än och därför inte kan ge oss ett vinförslag. Vi skickade menyn i juni…

2. Samma snubbe skickade i maj en plan för hur bordsplaceringen ska se ut, och igår fick vi veta att det absolut inte går att duka så. Och vi som satt med den där placeringen i flera timmar och redan tryckt den!

3. Min klänning är så tunn att man ser underkläderna om man inte har speciella hudfärgade sådana (som för övrigt är asfula och inte speciellt romantiska- mer tant Agda på ålderdomshemmets gamla trosor från kriget som hon sydde av en fallskärm hon hittade i ett träd och färgade med lite bark).

4. Affärerna verkar inte tycka att tant Agda-trosor är speciellt intressant att saluföra och det enda stället där man hittar sådana är på NK. Nu har jag därför tvingats köpa ett par för 429 kronor! För lite tyg! Det är nästan så jag ska visa tant Agdas trosor för vissa utvalda gäster när de nu kostar så mycket.

5. Jag börjar jobba på onsdag och nu kommer sommaren. JAG VISSTE DET!

6 thoughts on “F**K!

  1. Men hallååå! vill jag ropa i snubbens öra, men jag avstår för jag vet inte vem han är och det blir lite jobbigt att skrika på folk så där bara för att det ev skulle kunna vara snubben…
    Håller tummarna för att det fixar sig med bordsplaceringen, du känner dig som en romantiskt brud (trots tant Agdas…) och att det blir regn på onsdag! 😉
    /Johanna

  2. Å, vad störande med bordsplaceringen! Hoppas det löser sig och ni slipper göra om den, det är ju en del jobb. Typiskt med vädret också… men då kanske ni får fint väder till bröllopet i alla fall! (fast jag förstår ju att det kunde varit trevligt med sol under semestern OCKSÅ.)

  3. Såna där restaurangsnubbar är ju lite skumma känns det som. Vi upptäckte att ”vår” restaurang var till salu två månader innan bröllopet, men som tur var löste det sig ju tillslut. Det gör det säkert för er också. Varför skulle det inte gå att duka som ni tänkt?

    Ta tant Agda-trosorna, du får väl byta om till nåt snyggare sen. Det viktigaste är ju att det ser bra ut med klänninge. De där fallskärmstrosorna kommer du kunna spara och skratta år resten av livet.

  4. Det där med underkläderna är ju luuugnt.. ingen kommer se det du har under klänningen. När ni festat klart och kommit till hotellet eller hem så kommer du ändra vilja ta en snabbdusch och kan då byta om till ett sexigare kit. Det kommer du vilja göra.. och byta trosor efter en hel dags festande.
    Ni kommer ha en lovely dag såklart!!!

Kommentera

