I’m no longer a bride, just somebody’s wife…

Idag har jag städat bort det sista av bröllopsplanering och bröllop. Jag har slängt en massa att göra-listor, överblivna program och placeringskort. Och sen tog jag mig an högen.

Högen av bröllopstidningar. Vi bråkade inte alls under bröllopsplaneringen, förutom när det gällde tidningarna. Magistern hatade tidningarna. Han fattade inte alls varför jag köpte dem hela tiden. Så här i efterhand kan jag se att han inte hade helt fel. Hur annorlunda är de egentligen? Det är ju vita axelbandslösa klänningar och röda rosbuketter i allihop.

Men det kändes ändå lite sorgligt att lägga dem i papperskassarna (ja, för man kan inte lyfta det om man lägger alla i samma) och ställa dem i hallen. Det är liksom slutet på en era. Snyft.

Samlingen

Jag ställde en tändsticksask med Ernst brevid för att ni skulle se hur hög högen var.

6 thoughts on “I’m no longer a bride, just somebody’s wife…

  1. Hej!
    När vi gifte oss för snart 1,5 år sedan sparade jag 1 tidning. Mest för att ha som minne över hur det var ”då”, när t ex barnen blivit stora och ska gifta sig. Man tror man minns, men det kan kanske vara kul att kolla och kanske förfasas över hur det såg ut.

  2. Jag har också sparat en av mina bröllopstidningar (den där jag hittade Klänningen). Resten gav jag bort till en kompis som skulle gifta sig.

    Men de är ju så fina tidningarna…

  3. cheesus!! det där gör mig lite rädd, det verkar vara så ofantligt mkt energi som slukas i ett sånt projekt. respekt till alla som gör det men inser att bröllop med så mkt fixa inte är min grej ):

  4. Jag håller på och säljer av min hög på Trader, as we blogg. Förutom några favoriter som jag tänker spara och blädra i medan jag suckar djupa suckar.

Kommentera

