Oh my God, oh my God, oh my God!

Jag har just insett att v. 42 kommer bli överjävlig. Jag har 19 lektioner. 19! Det är muntliga examinationer i engelska som tar tid. Och prov.

Jag måste förbereda prov, planera två lektioner i religion som jag aldrig haft tidigare (alltså lektionsinnehållet), göra i ordning uppgifter till de tio elever som fick IG förra året, och planera nästa projekt.

Vid sidan av detta är jag urtrött. Jag sover hela tiden och är helt slut vid 16-tiden på dagarna. På kvällarna gör jag inget annat än sover framför tv:n. Det enda som håller mig vid liv är att det snart, snart, snart är höstlov och sen är det nästan jul. Då får man sova ännu mer!

16 thoughts on “Oh my God, oh my God, oh my God!

  1. Meh! Nu är vi lite ufair här. Vi elever då, som ska göra allt arbete, läsa till prov, skriva prov, gå på lektionerna och göra alla j*kla uppgifter när vi väl är hemma. Vill man, som jag, ha högre betyg än G så blir det lite jobb. Det är nog lika lilla för båda parter, men snaaart lov!

    Fred & kärlek

  2. Jag håller nog med anonym…det är bebis i magen.

    När jag var gravid somnade jag i gröttallriken…skulle bara vila lite på köksbordet medan min sambo hämtade kanel. Trodde att han gett mig kanel och kryddade gröten med paprika!!! Absolut en bebis på g!

  3. Hm… Hon nekar inte till graviditeten iaf =)

    Jag har också 19 lektioner. Varje vecka. Men antar att dina är längre pass.

    Hoppas du får en bra vecka. Snart lov!! =)

  4. Hm, mental note to self: Skriv inget om trötthet om du är i fertil ålder.

    Nina- Hjälp, hur orkar du? Jag har 17 60-minutare och två 90. Hur hinner du planera?? Stackare!

  5. Hehe, har du inte läst vad jag har skrivit, man blir sjukt trött av att vara gravid. Det var det första jag med tänkte på 😉

  6. Oj oj oj…stackars gymnasielärare! Jag själv har få se… 25 st X 60 min inkl rastvakt 7 ggr vare vecka, dvs ingen förmiddagsrast VARJE VECKA. Är specialpedagog/klasslärare i särskolan. Har 3 h planering på arbetet och 8,5 h förtroendetid på 86 %. Det är verkligeheten för arbete med yngre åldrar!!! Och vi har minst lön!!!

    Nu lät jag gnällig, jag vet, men måste bara få visa på att det finns de som har ännu sämre avtal. Inte ert fel utan Lärarföbundet och Lärarnas riksförbund som gör sådana avtal att rektorer kan tolka dem hur som helst. ”Planeringen ska vara behovsstyrt” Vems behov? Skolans? Lärarens? Elevens? Kommunens budget?

    Nåja tyck nu inte att jag är en gnällkärring. Men ge mig goda skäl till att stanna i läraryrket.

  7. Jonna- hahhaa, borde ha tänkt lite längre, snacka om att folk gör en höna av en fjäder!

    Fröken Malin- Jag är schemaläggare, antimobbingansvarig och mentor, vid sidan av att jag ska undervisa 300 elever. Och planera för deras lektioner. Och göra allt detta på 40 timmar. Och inte förväntas ta hem något jobb.

    men skämt å sido, baby- vet att ditt avtal är sämre, jag ville bara tycka lite synd om mig själv. Kram!

  8. Hett tips om man är så trött: kolla sköldkörtelvärdena! Jag gick omkring likadant (och nej, jag var inte gravid jag heller..;)) och var stentrött. Till slut lyckades jag ta mig iväg till vårdcentralen och hepp, inte alls konstigt att jag var så trött hela tiden (jag hade skyllt på stress och alldeles för mycket att göra på jobbet).

  9. Hihi, kul med allt bebissnack, det var det första jag tänkte på också när du skrev som du gjorde. I filmer är det ju alltid så att den gravida tjejen
    1. är stentrött
    2 plötsligt känner ett jättesug efter lakrits/kaviar/räkost/whatever och genast påpekar (eller får påpekat för sig) att det är så konstigt eftersom hon ju egentligen inte tycker om lakrits/kaviar/räkost/whatever..
    Så om det är nästa steg kommer vi inte tro på några förnekelser =)
    Sov gott!
    Fröken Nettan

Kommentera

