Äntligen!

…är årets utvecklingssamtal genomförda. Nu kan man gå hem från jobbet en rimlig tid igen! Yey!

Och vad jag gillar min mentorsgrupp i år, inte en elev under 80 procents närvaro och inte en enda har någon restuppgift eller anmärkningar i något ämne. Detta måse vara belöningen efter två år med betydligt mer krävande elever. Skönt! Jag kunde sitta och prata med dem och deras föräldrar om andra saker, som man annars aldrig hinner med, eftersom man bara måste tjata om csn och läxor och prov. Med en elev satt jag och pratade om kunskapssyn. I love!

Och idag var det en som sa att han älskade grammatik och att det alltid var så roligt på engelskan. ÄR DETTA EN DRÖM?

9 thoughts on “Äntligen!

  1. Vad härligt, grattis!
    Jag är mitt uppe i mina samtal nu, är helt slut (och följdaktligen har jag egentligen en massa viktigare saker att göra just nu än att blogga).. På mina samtal pratar vi om att försöka ignorera myrorna i brallan samt att tänka på stor bokstav och punkt =)
    Fröken Nettan

  2. Jag hoppade ju av lärargärningen efter en termin pga av precis samma siffror men omvänt.. måste vara gött som godis när det funkar!

    grattis!

  3. Åh! Det är en av världens bästa känslor när man haft ett sådan samtal! Kul för dig! Och kul att alla är klara också!

  4. Jo visst är det underbart! Särskilt när det är elever som verkligen kommit tillbaka sedan tidigare termin och man med rent hjärta kan ösa beröm över dem!

    Och någonstans måste väl allt vårt tjat om csn etc ge resultat, snälla säga att det är så, för det är så mycket jobb!

    Stort grattis i alla fall!

Kommentera

