Sånt jag stört mig på idag.

Ikväll har vi gått lite i affärer för att hitta de sista julklapparna. Det gick bra. Däremot höll jag på att bli galen på musiken. Varenda jul är det samma sak. Alla affärer spelar samma skiva. Med start någon gång i oktober.

Ni vet säkert vilken jag pratar om. Absolute Christmas. Det borde vara belagt med hårda straff att sätta på den skivan nu för tiden. Jag gick ut ur flera affärer bara för att jag inte orkade stå i kö och lyssna på Triad eller Adolphson och Falk en enda minut till.

Och varför är det jämt så himla varmt på Åhléns? Inte vill man handla mer när man nästan svimmar av värmeslag i sin dunkjacka? Och trängs med alla tanter i pälsar och alla par som kör på en bakifrån med barnvagnen. Så där lite skavigt över hälen. Inte jag i varje fall…

5 thoughts on “Sånt jag stört mig på idag.

  1. Vågar knappt säga att jag har den skivan i cdspelaren just nu. Fast jag kan hålla med dig om att man tröttnar fort. Jag slogs med alla bilister idag om de få tomma parkeringsplatserna. Att man kan bli så arg så fort?

  2. Om du vill ha underbar julmusik som inte är det minsta läskig så får du ett tips här av mig: TransSiberian Orchestra’s dubbelCD Christams Eve And Other Stories/The Christmas Attic… Tungt och underbart, tufft och ljuvligt…

  3. Ojdå, din brudnäbbs bästa julskiva är just den. Hur gör vi nu på julafton. Kanske ska jag stå för underhållningen???

Kommentera

