Bada

Såg ni nyheterna på TV4 idag? Där rapporterade Bengt M om att den brittiska tidningen British Medical Journal nu tar död på en rad myter.

Jag gillar speciellt att man nu kan bada direkt efter att man har ätit, som mamma och pappa tjatade om det när man var liten. Skönast är dock ändå att jag nu kan låta bli att ha ågren över att jag inte dricker åtta glas vatten om dagen, för det var inte alls nödvändigt.

Nu är bara frågan om det finns flera myter som man skulle kunna ta hål på. Kommer ni på några?

2 thoughts on “Bada

  1. Min man älskar att se ”Mythbusters” på Discovery. De testar alla möjliga sannolika och osannolika myter – ett helt vansinnig program ;-). Kanske inte helt vetenskapligt, skulle nog kalla det för lekstuga för tekniknördar helt enkelt! (jo, min man hör tillhör nog den kategorin, men han är fantastisk i alla fall!)

Kommentera

