Ej för kvackelmagade

Idag såg jag reprisen av Videokväll hos Luuk när Fredrik Wikingsson var där. Det var intressant. Bland mycket annat pratade de om när Fredrik testade att äta av sin egen skinka i programmet Boston Tea Party. Jag har missat rätt många av avsnitten och hade inte sett skinkätandet. Dum som jag är youtubade jag det och hittade inslaget nedan.

Alltså hur fixade han det? FY VAD ÄCKLIGT. Jag fick kväljningar bara av att titta på det. Varför stekte de inte köttet i varje fall? Nu serverade Filip (det var nämligen han som var kock) köttet rått med balsamvinäger till. Blä… Ni tittar på klippet på eget bevåg, men det är rätt kul med Filips nakna kocken-imitation.

Magistern tycker för övrigt att uttrycket kvackelmagad är jättekonstigt och han tror inte att någon vet vad det betyder. Han röstade på att skriva äckelmagad. Kvackelmagad är tydligen ett gammalt öländskt uttryck och min pappas härkomst runt där i kring kanske förklara varför jag använder det?

Posted in Okategoriserade

One thought on “Ej för kvackelmagade

  1. kvackelmagad fungerar alldeles utmärkt där jag kommer ifrån också, det används ofta i mina hemtrakter (som inte är öland)

Kommentera

